Eternul laitmotiv turistic….Transilvania lui Dracula.

La o scurta analiza pe internet pe portalurile celor mai cunoscute publicatii de turism (si nu numai) observam ca majoritatea articolelor despre Romania fac referire la Transilvania si la binecunoscutul mit „Dracula”.

Pe site-ul revistei „Viajar” din Spania, din 5 articole despre Romania, 4 sunt despre Transilvania si Dracula. La fel se intampla si cu alte publicatii din Franta, SUA sau Marea Britanie. Ba, mai mult, in 2012 Hollywood-ul a mai dat lovitura cu un film de animatie dedicat temutului conteHotel Transylvania.

Casa Vlad Dracul, Sighisoara
Casa Vlad Dracul, Sighisoara

Recent, Daily Business a publicat un articol despre alte destinatii ce poarta amprenta Dracula si care ar putea fi exploatate de operatorii turistici: Cetatea de la PoienariPestera Huda lui Papara (cunoscuta pentru cea mai mare colonie de lilieci din Europa) – hotelul Castelul Dracula (Pasul Tihuta).

Acum cativa ani cand s-a ridicat problema construirii unui parc tematic s-au opus istorici, oameni de cultura, opinia publica in general sustinand ca mitul Dracula nu ne caracterizeaza, dimpotriva distruge extraordinarul patrimoniu istoric si cultural al tarii.

Castelul Bran
Castelul Bran

Gresit! Una este patrimoniul istoric-cultural al Romaniei si alta este povestea lui Dracula. Ia incercati sa preluati un grup de turisti (mai ales tineri) si povestiti-le despre bravii nostri domnitori, aliante, lupte, ani de domnie, etc. Ii veti pierde dupa 10 minute!!! Ia povestiti-le putin despre Vlad Tepes, despre tabuu-rile vremurilor trecute, creati-le o poveste, o legenda amuzanta si veti vedea cat de mult vor savura tura.

Turismul inseamna intr-adevar valorificarea si promovarea potentialului turistic al unei destinatii DAR, turismul nu e neaparat o lectie de istorie ci inseamna si business. Turistii platesc bani grei pentru a se simti bine, pentru a-si crea o poveste, pentru a-si trai propia aventura. Anul trecut am fost la Bran (destinatie pe care de altfel o urasc:)) cu niste turisti mai speciali (VIP-uri sa spun). S-au pozat cu Iphone-ul in castel si au pus pozele pe Facebook. In cateva minute curgeau Like-urile si comentariile de la prietenii lor care isi exprimau regretul ca nu sunt si ei in Transilvania. Credeti ca s-a intamplat la fel la Biserica Neagra??? Nu, nici gand…

Nu vreau sa fiu inteleasa gresit, dar  cei care sunt interesati de astfel de povesti – gen Dracula – reprezinta o nisa foarte importanta. Un efort comun de dezvoltare si promovare a acestor atractii si un parc tematic ar creste simtitor numarul turistilor (repet, nisa interesata de acest subiect) si, evident, incasarile din turism…

Sighisoara
Sighisoara

 

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s